17 maj 2013

Vi kan åka redan i morgon, bara ta med oss varandra

Du är inte hemma och jag gråter för det
vill inget annat än att umgås
ett stort projekt är avklarat och jag skapar nya
ignorerar andra

Tiden går långsammare nu och det gör inget
om jag sover till klockan åtta
för att sedan läsa till klockan tolv

Man måste lära sig varje år 
allt känns nytt och främmande
kunskaperna har gått förlorade
men jo : man bränner sig i solen
vill göra det, känna våren
låta fräknar komma

Som någon sagt : tystnaden är det viktigaste
jag tycker om den bekväma, okonstlade
men nu vill jag inte vara tyst längre
det behövs dagar av varandra och
ord, kärlek, omfamningar
som fått tryckas ned vill blomma ut
tid för sig själv, lugn takt
det finns inget som heter snabbt
det finns bara starka viljor
och äventyr

Vi tar bilen dit och stannar
helst lite för länge
så vi är trötta på närhet och 
att tid och kärlek när vi kommer hem
så att kroppen skriker efter stad 
och tid för sig själv på ett annat sätt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar