7 maj 2013

Ilska och loppisfynd

Hade spanat in ett tidningsställ på en av loppisarna i Uppsala - det var till salu först idag p.g.a skyltning, men jag hade sett det redan för en månad sedan och bestämt mig. Tidningsstället med en hylla högst upp hade redan fått en plats i lägenheten och det kändes som att den var min.
Men, när jag cyklar till loppisen, och är där 11.45 (eftersom loppisen öppnade 12.00 och jag ville vara i god tid för att norpa åt mig prylen) upptäcker jag att loppisen redan är öppen - och mitt fina svarta tidningsställ är sålt. Butiksägaren ber om ursäkt och ser ledsen ut när jag säger att hemsidan haft fel uppgifter om öppettider. Jag blir arg och går. En gubbe hade tydligen köat utanför sedan 10.30 (eftersom loppisen tydligen öppnat 11.00) och sedan rusat in och köpt mitt tidningsställ. Försöker intala mig att jag därför ändå inte hunnit köpa det i matchen mot denna gubbe, men ändå. 

Gick på andra loppisar som tröst. Hittade tre saker (helt okej dag trots ilskan):
07.05.13 Lammullströja i ljust beige - på tok för varm dagar som denna, men mycket bra att ha en kall blåsig höst i Uppsala. 07.05.13 Svart necessär - har aldrig tagit mig i kragen och köpt en necessär förut, men kostar den 20:- är det okej. 07.05.13 Hatt - bästa sommarprylen! Ska ha på mig den redan i kväll när vi äter första middagen på Svantes källare (uteserveringen så klart)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar