10 juni 2013

Slutet / början + sommarlovet dag ett

Det är en skön känsla, om än väldigt osäker att lämna ifrån sig 42 sidorHa en dag ledigt och tillbringa den i en skog, kohage och på en strand. Veta att lördag 10.30 ska kostymen vara på och jag ska ha nycklar i höger ficka, tuggummi i vänster. Rivstartar med att detoxa socker. Äter rawfoodbollar och frukt - dricker fortfarande 3 koppar kaffe om dagen

Så började sommaren med intensivt jobbande, i kostym - bland konsten. Det kändes skönt, men jag var trött. Helt slut faktiskt. Idag, måndag har jag haft min första sommarlovsdag. Jo, precis så - sommarlov!
Projekt ska betas av, fräknar ska samlas, blommor ska luktas på osv. Allra mest ser jag fram mot en vecka i Småland med Nils och Magda. Där ska vi lata oss, promenera i skogar, gå på loppisar (mycket) och kramas, säga hur mycket vi tycker om varandra. Efter Småland vet jag inte riktigt - men det kommer bli fantastiskt.

Den första sommarlovsdagen spenderades med sovmorgon,  lång morgonpromenad, pannkaks-brunch, strosande på stan, fika med Jonatan och oerhört god middag (röda linsbiffar, halloumi och sallad). Jag hade inte bråttom någonstans, bara en sån sak. 

I en av många betydelser skall jag nu alltså börja leva med konst

22.05.13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar