12 november 2012

En kort presentation

Jag är Josefin, 21 år och läser just nu Historia A och tar mig närmare en kandidat i Konstvetenskap. Bor på 38m2 tillsammans med Nils, Magda och Obama sedan snart 2 år tillbaka - i Uppsala. Tycker om att baka, vintagekläder, pyssla, d.i.y och har som plan att i höst att hitta tillbaka till min kreativa sida som jag tappade bort när jag började på universitetet.
Drömmer om att jobba på museum och ha ett stort kök i ett stort hus med gammal äppelträdgård. Allra helst vill jag renovera ett hus. Är uppväxt på landet och i skogen, vilket jag äntligen hittat intresset för igen; tycker om att vandra i skogar och dricka kaffe ur termos. Fastnar lätt på auktionssiter - älskar loppisar - och har ett humör som Lotta på Bråkmakargatan.

Så, den lilla familjen består av ovan nämnda: Nils, min pojkvän och sambo har jag känt i cirka 8 år och vi blev tillsammans för snart 3 år sedan. Obama är Nils sköldpadda som han adopterat av en lumpar-kompis. Magda, är min (vår) hund. Under förra våren tänkte jag tanken, i somras bestämde jag mig. Hon är en Fransk Bulldog och bland de bästa beslut jag tagit! Nu är hon 5 månader och älskar att ta sovmorgon, springa i skogen och gör kullerbyttor i gräset.

Jag fotograferar, bakar, syr, målar, ritar och annat allehanda pyssel. Hoppas att hitta tillbaka till kreativiteten innan den försvunnit ur mig. 

Välkommen in, lägg fötterna på bordet - ta en kaka och känn er som hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar